Przejdź do treści

CarCommerce 42909

  • przez
ProducentCarCommerce
Model42909
Typ urządzeniaŁadowarka
Napięcie akumulatora12 V, 24 V
Typ akumulatoraAGM, EFB, GEL, WET, LiFePO4
Maksymalny prąd ładowania6
Poziom zaawansowaniaProste w obsłudze
Tryb pracyAutomatyczny
Funkcje urządzeniaŁadowanie
Obsługiwana pojemność akumulatorów od1.2
Obsługiwana pojemność akumulatorów do180
Tryb regeneracjiTak
OpiniaModel oznaczany również jako NC-SC6E, konstrukcja identyczna jak ładowarka MW Power MW-SC6B lub nieco mocniejsza MW Power MW-SC8E (test tej ostatniej: https://youtu.be/KAKJBIFCaH0).

Według oficjalnych danych nie obsługuje akumulatorów LiFePO4, dodatkowe informacje na ten temat na końcu opisu.

Obsługiwane pojemności akumulatorów według producenta
Od 1.2Ah do 180Ah (12V)
Od 1.2Ah do 90Ah (24V)
W rzeczywistości ze względu na minimalny prąd ładowania 1A sugerowałbym zaczynać od pojemności 3Ah.
180Ah przy prądzie maksymalnym 6A to opcja raczej dla cierpliwych tym bardziej, że urządzenie potrafi się przegrzewać i czasowo redukuje prąd ładowania aż nie ostygnie. Maksymalny prąd dla 24V to 3A.

Napięcia ładowania:
-14,4V tryb STD, 14,7V AGM (dla akumulatorów 12V)
-28,8V tryb STD, 29,4V AGM (dla akumulatorów 24V)
- maksymalne parametry w trybie regeneracji dla akumulatorów 12V Ca/Ca to 15,86V i 1,14A

W trybach podstawowych ładowarka kończy przy spadku prądu poniżej 0,5A, zaś tryb regeneracji trwa 2 godziny.

Cechy szczególne:
- startuje już od napięcia 0,52-0,53V
- w przypadku zaniku zasilania wznawia pracę na ostatnim ustawionym trybie
- w przypadku głęboko rozładowanego akumulatora rozpoczyna w trybie impulsowym
- po osiągnięciu odpowiedniego napięcia dla danego typu akumulatora następuje soft-start (ładowanie połową maksymalnego prądu)
- ładowanie wieloetapowe, prąd zmienia się w zależności od osiągniętego progu napięcia
- zabezpieczenia: zwarciowe, nadnapięciowe, przed przegrzaniem
- dodatkowa para przewodów do wyprowadzenia np. w motocyklu
- szczelna obudowa IP65
Wady:
- szczelna obudowa przy maksymalnym prądzie powoduje przegrzewanie się urządzenia i okresowe redukcje prądu celem wychłodzenia

Funkcje „nieautoryzowane”, czyli możliwe do uzyskania poza oficjalną instrukcją obsługi:
- po przełączeniu na recond 24V dla akumulatora 12V pojawiają się następujące parametry: przez ok. 20 minut trwa ładowanie impulsowe, następnie ok. 40 minut 16,15V i 1,54A. Ładowanie takie kończy się błędem na wyświetlaczu.
- w tym samym trybie zastosowanie metody z "szybką żabką" (sposób z szybkim odpięciem i zapięciem żabki) - max. 16V / 1,14A, czas 4 godziny.
- ładowanie LiFePO4 - oficjalnie nie ma takiego trybu, jednak biorąc pod uwagę standardową charakterystykę tych akumulatorów dla wersji 12V (3,65V na celę) z powodzeniem można użyć trybu 14,4V STD (sprawdzić profilaktycznie z instrukcją obsługi danego modelu akumulatora).

Urządzenie dość wszechstronne i godne polecenia, można bez większych problemów uzyskać dobre efekty już przy zastosowaniu oficjalnych funkcji, jak i bardzo dobre przy „nieautoryzowanych”.
Cena od ok. 125zł, nieznacznie więcej niż ładowarki na chińskim portalu, za to z pełną 2-letnią gwarancją, większymi możliwościami co do ustawień i pewnością, że nie będzie zakłócać pracy innych urządzeń (prawdziwa zgodność z CE).
Zdjęcie (opcjonalnie)http://akuinfo.pl/wp-content/uploads/formidable/2/42909.jpg
Strona www/URLhttp://akuinfo.pl/ladowarki/carcommerce-42909/
Cena urządzeniaNiska
Ogólna ocena5
Nazwa użytkownikaTab7.6 Tab7.6

 

4,2
Rated 4.2 out of 5
4.2 out of 5 stars (based on 5 reviews)
Doskonałe40%
Bardzo dobre40%
Przeciętne20%
Słabe0%
Kiepskie0%

 

Jak dla mnie super

Rated 5 out of 5
31 października 2022

Mam MW Power MW-SC6B to podobno to samo, wizualnie mniej upstrokacona napisami itp niż tytułowa. Jak dla mnie super ładowarka, akumulator 60Ah AGM lepiej naładowała niż moja poprzednia stara ładowarka Bosch, oczywiście Bosch w końcowej fazie przekraczał napięcie 15,6V więc trzeba było go pilnować, z tą tego problemu już nie mam. Jeśli chodzi o grzanie to trochę się grzeje ale tylko gdy podaje 6A później jest to ledwo wyczuwalne.

KK

Errata

Rated 5 out of 5
28 grudnia 2021

– po przełączeniu na recond 24V dla akumulatora 12V pojawiają się następujące parametry: przez ok. 20 minut trwa ładowanie impulsowe, następnie ok. 40 minut 16,15V i 1,54A. Ładowanie takie kończy się błędem na wyświetlaczu.

Powyższe twierdzenie jest prawdziwe zarówno dla trybu recond 24V AGM jak i STD. Natomiast ostatecznie nieco inaczej wygląda to z „szybką żabką”.

Zastosowanie metody z „szybką żabką” (sposób z szybkim odpięciem i zapięciem żabki) – max. 16V / 1,14A, czas 4 godziny tyczy się wyłącznie trybu recond 24V AGM.

Po przełączeniu na recond 24V STD i użyciu „szybkiej żabki” prąd ładowania to 3,08A, napięcie natomiast rośnie do wartości maksymalnej przy jakiej akumulator stawi opór. W przypadku akumulatora Yuasa YBX3063 było to 16,6V. Ze względu na niezdrowe parametry przerwałem proces bez testowania czy w tej sytuacji również mamy do czynienia z czasem rzędu 4 godzin.

Tab7.6 Tab7.6

Daje radę.

Rated 4 out of 5
13 października 2021

Kupiłem używkę za 45 zł. z wysyłką, więc żal było nie wziąć. Długie przewody, możliwość zawieszenia, parametry z wyświetlacza zbieżne z rzeczywistymi. Brak wentylatora ma też swoją zaletę, ładowarka jest cicha.

Konjoo

Ładowarka jak ładowarka

Rated 3 out of 5
5 października 2021

Typowa ładowarka automatyczna. Taka tańsza wersja CTEKa więc cenowo warto. Na pewno lepsza od tych taniomarketowych typu z Biedronki czy Lidla itp.

AK

Przyzwoita, bez wodotrysków

Rated 4 out of 5
4 października 2021

Osobiście miałem starszego brata bliźniaka tej ładowarki MW-SC8E i niezaprzeczalnie to udana konstrukcja z kilkoma zaletami oraz wadami. Niczym mnie nie urzekła, ale też nie mogę się specjalnie do niczego przyczepić – ot poprawna ładowarka, ale bez emocji.

Tomasz Hudy