Producent | CarCommerce |
---|---|
Model | 42909 |
Typ urządzenia | Ładowarka |
Napięcie akumulatora | 12 V, 24 V |
Typ akumulatora | AGM, EFB, GEL, WET, LiFePO4 |
Maksymalny prąd ładowania | 6 |
Poziom zaawansowania | Proste w obsłudze |
Tryb pracy | Automatyczny |
Funkcje urządzenia | Ładowanie |
Obsługiwana pojemność akumulatorów od | 1.2 |
Obsługiwana pojemność akumulatorów do | 180 |
Tryb regeneracji | Tak |
Opinia | Model oznaczany również jako NC-SC6E, konstrukcja identyczna jak ładowarka MW Power MW-SC6B lub nieco mocniejsza MW Power MW-SC8E (test tej ostatniej: https://youtu.be/KAKJBIFCaH0). Według oficjalnych danych nie obsługuje akumulatorów LiFePO4, dodatkowe informacje na ten temat na końcu opisu. Obsługiwane pojemności akumulatorów według producenta Od 1.2Ah do 180Ah (12V) Od 1.2Ah do 90Ah (24V) W rzeczywistości ze względu na minimalny prąd ładowania 1A sugerowałbym zaczynać od pojemności 3Ah. 180Ah przy prądzie maksymalnym 6A to opcja raczej dla cierpliwych tym bardziej, że urządzenie potrafi się przegrzewać i czasowo redukuje prąd ładowania aż nie ostygnie. Maksymalny prąd dla 24V to 3A. Napięcia ładowania: -14,4V tryb STD, 14,7V AGM (dla akumulatorów 12V) -28,8V tryb STD, 29,4V AGM (dla akumulatorów 24V) - maksymalne parametry w trybie regeneracji dla akumulatorów 12V Ca/Ca to 15,86V i 1,14A W trybach podstawowych ładowarka kończy przy spadku prądu poniżej 0,5A, zaś tryb regeneracji trwa 2 godziny. Cechy szczególne: - startuje już od napięcia 0,52-0,53V - w przypadku zaniku zasilania wznawia pracę na ostatnim ustawionym trybie - w przypadku głęboko rozładowanego akumulatora rozpoczyna w trybie impulsowym - po osiągnięciu odpowiedniego napięcia dla danego typu akumulatora następuje soft-start (ładowanie połową maksymalnego prądu) - ładowanie wieloetapowe, prąd zmienia się w zależności od osiągniętego progu napięcia - zabezpieczenia: zwarciowe, nadnapięciowe, przed przegrzaniem - dodatkowa para przewodów do wyprowadzenia np. w motocyklu - szczelna obudowa IP65 Wady: - szczelna obudowa przy maksymalnym prądzie powoduje przegrzewanie się urządzenia i okresowe redukcje prądu celem wychłodzenia Funkcje „nieautoryzowane”, czyli możliwe do uzyskania poza oficjalną instrukcją obsługi: - po przełączeniu na recond 24V dla akumulatora 12V pojawiają się następujące parametry: przez ok. 20 minut trwa ładowanie impulsowe, następnie ok. 40 minut 16,15V i 1,54A. Ładowanie takie kończy się błędem na wyświetlaczu. - w tym samym trybie zastosowanie metody z "szybką żabką" (sposób z szybkim odpięciem i zapięciem żabki) - max. 16V / 1,14A, czas 4 godziny. - ładowanie LiFePO4 - oficjalnie nie ma takiego trybu, jednak biorąc pod uwagę standardową charakterystykę tych akumulatorów dla wersji 12V (3,65V na celę) z powodzeniem można użyć trybu 14,4V STD (sprawdzić profilaktycznie z instrukcją obsługi danego modelu akumulatora). Urządzenie dość wszechstronne i godne polecenia, można bez większych problemów uzyskać dobre efekty już przy zastosowaniu oficjalnych funkcji, jak i bardzo dobre przy „nieautoryzowanych”. Cena od ok. 125zł, nieznacznie więcej niż ładowarki na chińskim portalu, za to z pełną 2-letnią gwarancją, większymi możliwościami co do ustawień i pewnością, że nie będzie zakłócać pracy innych urządzeń (prawdziwa zgodność z CE). |
Zdjęcie (opcjonalnie) | http://akuinfo.pl/wp-content/uploads/formidable/2/42909.jpg |
Strona www/URL | http://akuinfo.pl/ladowarki/carcommerce-42909/ |
Cena urządzenia | Niska |
Ogólna ocena | 5 |
Nazwa użytkownika | Tab7.6 Tab7.6 |
Jak dla mnie super
Mam MW Power MW-SC6B to podobno to samo, wizualnie mniej upstrokacona napisami itp niż tytułowa. Jak dla mnie super ładowarka, akumulator 60Ah AGM lepiej naładowała niż moja poprzednia stara ładowarka Bosch, oczywiście Bosch w końcowej fazie przekraczał napięcie 15,6V więc trzeba było go pilnować, z tą tego problemu już nie mam. Jeśli chodzi o grzanie to trochę się grzeje ale tylko gdy podaje 6A później jest to ledwo wyczuwalne.
Errata
– po przełączeniu na recond 24V dla akumulatora 12V pojawiają się następujące parametry: przez ok. 20 minut trwa ładowanie impulsowe, następnie ok. 40 minut 16,15V i 1,54A. Ładowanie takie kończy się błędem na wyświetlaczu.
Powyższe twierdzenie jest prawdziwe zarówno dla trybu recond 24V AGM jak i STD. Natomiast ostatecznie nieco inaczej wygląda to z „szybką żabką”.
Zastosowanie metody z „szybką żabką” (sposób z szybkim odpięciem i zapięciem żabki) – max. 16V / 1,14A, czas 4 godziny tyczy się wyłącznie trybu recond 24V AGM.
Po przełączeniu na recond 24V STD i użyciu „szybkiej żabki” prąd ładowania to 3,08A, napięcie natomiast rośnie do wartości maksymalnej przy jakiej akumulator stawi opór. W przypadku akumulatora Yuasa YBX3063 było to 16,6V. Ze względu na niezdrowe parametry przerwałem proces bez testowania czy w tej sytuacji również mamy do czynienia z czasem rzędu 4 godzin.
Daje radę.
Kupiłem używkę za 45 zł. z wysyłką, więc żal było nie wziąć. Długie przewody, możliwość zawieszenia, parametry z wyświetlacza zbieżne z rzeczywistymi. Brak wentylatora ma też swoją zaletę, ładowarka jest cicha.
Ładowarka jak ładowarka
Typowa ładowarka automatyczna. Taka tańsza wersja CTEKa więc cenowo warto. Na pewno lepsza od tych taniomarketowych typu z Biedronki czy Lidla itp.
Przyzwoita, bez wodotrysków
Osobiście miałem starszego brata bliźniaka tej ładowarki MW-SC8E i niezaprzeczalnie to udana konstrukcja z kilkoma zaletami oraz wadami. Niczym mnie nie urzekła, ale też nie mogę się specjalnie do niczego przyczepić – ot poprawna ładowarka, ale bez emocji.